3 gode grunde til at vælge en karriere i online markedsføring

3-gode-grunde-til-at-vaelge-en-karriere-i-online-markedsfoering-703x336

Er du interesseret i sociale medier, webdesign og seo optimering? Så er en karriere inden for online markedsføring måske noget for dig. Læs med her, hvor vi kigger nærmere på 3 af de bedste grunde til at vælge en karriere inden for online markedsføring!

1: Gode fremtidsudsigter i online markedsføring

Online markedsføring er en hel branche for sig selv, som er i vækst, fordi ”alt det der med internettet” efterhånden har bidt sig fast og er blevet essentielt for alle andre brancher.  Der er dermed rigtig gode fremtidsudsigter i denne branche – og det er da et af de vigtigste aspekter, når man skal vælge karriere.

2: Gode muligheder for at gøre karriere

Eftersom arbejdet med online markedsføring er en relativt ung branche, er det også en branche, hvor intet er skrevet i sten. Der er altså ikke veldefinerede krav til uddannelse eller mange års erfaring, for det kan godt være svært at have, når branchen ikke er ældre. Af samme grund er der gode muligheder for at skabe sig sit eget navn i branchen og komme langt – hvis man altså er villig til at arbejde for det.

3: Vær en pioner inden for online markedsføring

3-gode-grunde-til-at-vaelge-en-karriere-i-online-markedsfoering-tekstbillede-pioneer

I forlængelse heraf lægger muligheden for at være en pioner i branchen. Det kræver selvfølgelig, at du oprigtigt brænder for online markedsføring, og at du er villig til at arbejde hårdt for det. For at lykkes skal du have en oprigtig gejst, det må ikke være en påtaget ambition.

Hvad indebærer arbejdet med online markedsføring?

Online markedsføring indebærer mange ting. Mange associerer online markedsføring med Facebook marketing og deslige – altså hovedsageligt sociale medier. Online markedsføring indebærer dog meget andet end markedsføring på sociale medier, selvom det er klart, at sociale medier fylder en stor del af det.

Udover de sociale medier, fylder Google rigtig meget hos online marketing bureauer. Det, man laver på et online marketing bureau, er nemlig at gøre sine kunder mere synlige på nettet. Og selvom meget går gennem sociale medier, kommer det meste af trafikken til de fleste virksomheders hjemmesider gennem Google.

Det afhænger selvfølgelig af, hvordan virksomhedens placering i Google er, og om de har stor succes på de sociale medier, hvor meget trafik også kan komme i gennem. Ofte ser man dog, at andelen af trafik fra Google er mellem 70 og 90 %.

I forhold til Google arbejder man derfor med at øge virksomhedernes placering i søgemaskinens resultater, ligesom man arbejder med at opsætte Google AdWords-kampagner. Førstnævnte tager lang tid og kan være dyr, afhængigt af hvilket bureau, man bruger, mens Google AdWords helt sikkert er dyrt.

De kompetencer skal du have for at arbejde i online markedsføring

Det, man arbejder med i online markedsføring, indebærer rigtig meget kreativitet, samt kompetencer inden for kommunikation, webdesign og billedredigering. Det er selvfølgelig ikke et must at kunne det hele, men jo bedre man er til den slags, desto nemmere vil have ved at få succes i branchen.