Sådan gør du din virksomhed mere bemærket

direct-mail

I dag skal der mere og mere til, hvis man som virksomhed ønsker at gøre sig bemærket hos forbrugeren. Det er ikke længere nok at have et godt produkt og en god kundeservice. Det er vigtigt, at virksomheden også er synlig, så de personer, der er i målgruppen, ved, hvor de skal gå hen, når de skal købe et produkt eller en ydelse, som virksomheden sælger.

Der er flere måder, hvorpå man kan gøre ens virksomhed mere bemærket på. Ofte skelner man mellem online og offline tilstedeværelse. I takt med digitaliseringen er det mere vigtigt end nogensinde for virksomheder at være til stede online, men det er stadig også vigtigt at være til stede offline, hvor virksomheden har andre muligheder for at gøre sig bemærket.

For at virksomheden kan blive succesfuld, gælder det om at kombinere den online og offline tilstedeværelse, sådan at virksomheden gør sig bemærket både på internettet, men også ude i den virkelige verden. På den måde er der størst chance for at få flere kunder ind i virksomheden, som kan skabe succes for virksomheden.

Vær synlig og til stede online

Online tilstedeværelse og synlighed er noget af det vigtigste for rigtig mange virksomheder. Det skyldes særligt digitaliseringen, og at de fleste mennesker i dag tilbringer meget af deres tid online. En af måderne virksomheden kan øge sin online tilstedeværelse på, er gennem SEO. Ved at gøre brug af SEO, er det muligt at gøre virksomheden mere synlig på Google. Her gælder det om at blive vist øverst i søgeresultaterne, for at de potentielle kunder vil lægge mærke til virksomheden og klikke sig ind på virksomhedens hjemmeside.

En anden måde at blive mere synlig online er gennem de sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn. Rigtig mange forbrugere, men også virksomheder, er til stede på de sociale medier, hvilket gør det muligt at nå ud til en stor del af befolkningen og dermed nå ud til virksomhedens målgruppe gennem disse kanaler. Derfor er det en god idé at sørge for, at ens egen virksomhed også er til stede på de sociale medier.

For at gøre sig bemærket på de sociale medier kan virksomheden gøre brug af interessante billeder og videoer, der fortæller noget om virksomheden eller afholde konkurrencer, da dette skaber stor interaktion hos brugerne. Både Google, men især også de sociale medier er vigtige kanaler, hvis virksomheden ønsker at gøre sig mere bemærket. På disse online kanaler er det desuden muligt at lave annoncering og dermed betale for at opnå større synlighed online.

Gør dig bemærket offlinebrev-fra-bunke

At gøre sig bemærket offline kan ske på mange forskellige måder. En af måderne er gennem virksomhedsmesser. Med en stand på en virksomhedsmesse har virksomheden mulighed for at gøre sig bemærket både overfor nye og potentielle kunder, men også mulige samarbejdspartnere. På standen er det en god idé at have et reklamebanner, som viser, hvem virksomheden er, så dem der går forbi ikke kan undgå at lægge mærke til det, og bliver interesseret i at høre mere om virksomheden.

Når potentielle kunder og samarbejdspartnere besøger standen, er det desuden en god idé, hvis virksomheden har noget på papir, som kan deles ud til dem. Det kunne være en brochure, et postkort eller en flyer, som fortæller noget om virksomheden. Derudover er det ekstra god service at udlevere bolsjer, kuglepenne eller visitkort med virksomhedens logo på, som de besøgende kan få med hjem. Det øger også chancen for, at de kan huske virksomheden efterfølgende.

En anden mulighed for at gøre sig bemærket offline kan være gennem forsendelse af magasiner eller direct mail. Direct mail er reklamer i brevform, som sendes til en udvalgt modtagergruppe, som er i målgruppen for virksomhedens produkter eller ydelser.

Med direct mail har virksomheden mange muligheder for at påvirke potentielle kunder til at købe virksomhedens produkter eller ydelser, tilmelde sig virksomhedens nyhedsbrev eller noget helt tredje. Det handler blot om at lave et interessant budskab, der giver værdi til modtageren, og som er pakket ind i et spændende format. Med et magasin har virksomheden mulighed for at gå mere i dybden med, hvem virksomheden er, som også kan give masser af værdi til modtageren.